TRAVELMAT – nový portál cestovního ruchu
V návaznosti na vlnu článků ohledně slevových portálů, která se zdvihla v posledních číslech, dovoluje si společnost Czech Hotel Consulting, s.r.o. představit nový produkt, který jak doufáme, napomůže narovnat pokřivený trh právě přemírou nabízených slev. Jedná se o portál cestovního ruchu TRAVELMAT, který má jeden základní cíl a to je nabídnout kvalitním hotelům možnost prezentovat své balíčky na webovém rozhraní, ale beze slev.V současné době je prodej balíčků velmi populární a to z několika důvodů. Jeden je cenový, kdy do ceny balíčku „skryjete“ cenu jednotlivých služeb. Další je pro poskytovatele služeb zřejmě zásadnější a důležitější a to je objem služeb, které pomocí balíčku prodáme. To znamená, že hotelům by se měly pomocí prodeje balíčků navyšovat zisky, avšak za předpokladu, že ceny balíčků budou správně nastaveny. Balíčky jsou ideálním způsobem, jak hostům představit a prodat doplňkové služby, které v současné době hotely umí nabízet. Sestavit kvalitní balíček služeb však může být do jisté míry problematické. Souhlasím s panem Hlinkou z AHR, který v jednom z minulých čísel psal o tom, že se musí hotely zaměřit na přidanou hodnotu. Jsou určité služby, nebo produkty, které hotel téměř nic nestojí, ale hosta potěší. Pokud takovouto službu, nebo produkt zahrnete do ceny balíčku, můžete mile vaše hosty překvapit. I taková sklenice teplého mléka před spaním, nebo nákupní taška s logem hotelu a další nápady, hosta potěší.
Osobní přístup se vždy vyplatí a s touto filozofií chce oslovit své klienty také TRAVELMAT. Náš tým bude ke každému vašemu hostu přistupovat individuálně. Nabídneme concierge služby a pomůžeme naplánovat klientům itinerář cesty, kde jim poradíme, jaké například navštívit po cestě k vám atraktivity cestovního ruchu.
Mnozí hoteliéři již pochopili, že snaha získat klienty přes slevové portály prostě nefunguje. Většina hostů na místě více neutrácí a do hotelů se nevrací. Navíc bohužel zaměstnanci hotelů přistupují k těmto hostům jako k „podřadnému druhu“. Naopak hosté, kteří budou cestovat přes TRAVELMAT, budou vašimi V.I.P. klienty, protože budou cestovat ne za slevou, ale za hodnotou a kvalitou služeb. Na voucheru bude uvedeno V.I.P. a k hostům by mělo být také takto přistupováno. Věřte, že pokud si hosté vyzkouší cestovat do kvalitních hotelů, kde je o ně perfektně postaráno, budou se k vám rádi vracet a vaše služby budou dále doporučovat i přes fakt, že jim nebyla nabídnuta závratná sleva. Každá cílová skupina má však jiné potřeby. Uvádíme na příkladu, jak by mohl vypadat originální balíček pro nastávající maminky: Jahody v čokoládě na pokoji při příjezdu, mísa s ovocem na pokoji, speciální masáže pro těhotné, relax ve vířivce, čerstvě vymačkané ovocné šťávyalespoň 1x denně, relaxační hudba v pokoji, balíček pro budoucí rodiče, sušenky a mléko před spaním. Se spoustou dalších nápadů vám poradí náš odborný tým TRAVELMATU.
Protože chceme tuto problematiku pojmout komplexně, oslovili jsme s projektem TRAVELMAT také AHR, která nám přislíbila implementaci nového hodnotícího portálu Czech advisor na stránku TRAVELMAT.eu. To znamená, že hosté, kteří se naučí cestovat prostřednictvím TRAVELMATU, budou moci hotely na těchto stránkách rovnou hodnotit a napomohou tak s výběrem balíčků dalším hostům. Hotely, které mají jednotnou klasifikaci, budou takto na TRAVEMATU také prezentovány.
Úroveň poskytovaných služeb je v oblasti cestovního ruchu zásadní. Proto také společnost Czech Hotel Consulting, s.r.o., která vytvořila TRAVELMAT, nabízí komplex odborných a profesionálních školení, které napomáhají k navýšení úrovně poskytovaných služeb. Balíčky budou na tomto portálu cestovního ruchu nabízeny za vaše standardní, nebo akční ceny. Cílová skupina pro tyto balíčky je odlišná od cílové skupiny slevových portálů. Jedná se víceméně o business klientelu a na této bázi bude také TRAVELMAT propojen s bonusovými programy firem. Aby však bylo dosaženo maximálního efektu, je zapotřebí, aby se do tohoto projektu zapojilo co možná nejvíce subjektů, které odmítají prezentaci na slevových portálech. Věříme, že takovýchto subjektů bude hodně. Je jisté, že spousta hotelů bude dále bojovat o klienta přes slevové portály, ale pro nás, co už vím, že tudy cesta nevede, se naopak pokusíme nabídnout možnost cestovat přes TRAVELMAT.
A jaká je další přidaná hodnota tohoto portálu? Například to, že pokud budou chtít vaši hosté pobyt u vás darovat, mohou tak učinit přes TRAVELMAT a vám odpadá jakákoliv administrativa.
Záměrně design TRAVELMATU připomíná slevové portály, aby u klientů evokoval pocit známého, ale slevy se tady masově nevedou. Forma cenové prezentace je postavena na objemu služeb zahrnutých v balíčku. Proto buďte kreativní a oslovte vaše hosty službou. Spousta hotelů to dnes již umí a vy zajisté taky.