Prodej firmy za maximální cenu pomocí specifických přístupů
Přemýšleli jste někdy nad možností prodeje své firmy? Pokud ano, jistě vás napadla otázka, jak a kdy tento zásadní krok v podnikání vykonat. Prodej firem je náročnou disciplínou, kterou zvládnou jen ti nejzkušenější.
Ideální čas prodeje neexistuje
Spousta klientů se zájmem o prodej své společnosti si nejprve klade otázku, kdy vlastně firmu prodat. V této oblasti se chybuje velmi často, mnozí se totiž snaží o prodej ve chvíli, kdy se firmě zrovna dvakrát nedaří. Pokud by se však prodej firmy uskutečnil v době vyšší nebo nejvyšší ziskovosti, získá klient mnohem vyšší sumu než v době, kdy dochází k poklesu. Je však třeba upozornit také na to, že ideální čas prodeje prakticky neexistuje. Firma nikdy není příliš dobrá ani příliš špatná pro prodej, vždy jde o úhel pohledu a věc osobní volby.
O prodeji firem toho ví spoustu společnost BCMS Corporate, která se prodejem společností po celém světě zabývá řadu let. Může se chlubit předním postavením z hlediska četnosti prodaných firem v soukromém vlastnictví velikosti do 200 milionů dolarů, konkrétně pak 74 uskutečněnými prodeji v roce 2014.
Prodej firmy za maximální cenu
Skutečná hodnota firmy spočívá v potenciálu pro investora
Objektivně skutečná cena firmy neexistuje, je vždy vnímána subjektivně každým potenciálním kupujícím, rovněž se mění v čase. Není daná její minulostí, ale budoucím potenciálem pro nabyvatele. Nabyvatel musí mít schopnost potenciál firmy využít, poté bude ochotný předložit nabídku s vyšší cenou. Prodat firmu pod cenou není umění, umění je najít investora, pro kterého je nákup firmy a uvedení do svého portfolia synergeticky dlouhodobě výhodné, a je tudíž ochoten nabídnout vyšší cenu. Společnost BCMS Corporate dbá na maximální nasazení při oslovování potenciálních kupců a investorů. Při vyhledávání možných zájemců specialisté BCMS vygenerují počet zacílení mezi 150 a 250, zatímco běžná praxe bývá seznam o počtu cca 12.
Odlišný přístup při prodeji společností
Společnost BCMS Corporate dochází k vynikající účinnosti prodejů pomocí nestandardního přístupu. Staví na pětietapovém procesu, který ve výsledku vede k úspěšnému prodeji firmy. V první etapě je vytvořen profil firmy, který zohlední veškerou analýzu firmy, trhy, dodavatele, ale také preference prodávajícího. V druhé etapě dochází k vyhledávání vhodných subjektů. K tomu BCMS Corporate využívá řadu databází, které obsahují mezi 150 až 190 miliony vstupů z 50 zemí. Jak bylo již uvedeno, průměrně je počet zacílených firem pro další oslovení 150 až 220. Je třeba upozornit, že subjekty jsou zacíleny tak, aby tematicky odpovídaly profilu firmy a tudíž měly důvod nabídnout potenciál pro budoucí využití. Ve třetí etapě dochází k samotnému navázání kontaktu, v etapě čtvrté k osobnímu setkání s vážnými zájemci a v poslední páté etapě jsou předloženy nabídky ke koupi.
Díky odlišnému přístupu, který spočívá především v podrobném vyhledávání vhodných investorů, jsou výsledky společnosti BCMS Corporation více než dobré. O skvělých výsledcích při prodeji firmy přesvědčí i fakt, že maximální nabídka je průměrně 2,5 krát vyšší než nabídka nejnižší.
BCMS Corporation má v prodeji firem skvělé výsledky
Vydáno 28.08.2015
186 Zhlédnutí