KAPS Automatic nyní úročí své znalosti v oblasti Motorsportu a praktická inženýrská praxe převodovky GTR GR6 je právě IN!
Nabízíme veškeré modifikace a úpravy převodovky GR6 od Stepu BASIC až po kompletní úpravu převodovky pro závodní režim. V případě selhání či mechanického poškození převodovky víme jak rychle dostat Vaše GTR zpět na silnici. Naši vyškolení technici dokážou rychle diagnostikovat problém s GTR a následně použít naši technologii opravy převodovky, která tímto bude odolnější, než tomu bylo původně. I vzhledem ke specializované povaze této práce jsme schopni zaručit expresní termíny oprav.
Převodovka
GTR GR6 je z produkce firmy BorgWarner, která je považována jako jednička na
trhu v oblasti dvouspojkových převodovek DSG/DCT. Je dodavatelem trasnferů
pro mnohé automobilky, patří mezi ně zejména programy s VW, Audi, Bugatti, SAIC
a japonské automobilky.
Převodovka
GR6 je
koncepčně připravena pro velmi výkonné motory, kterým GT-R již v základu
disponuje. Jedná se o 6-ti stupňovou synchronní převodovky s dvojčinnou spojkou
a integrovaný mezinápravovým diferenciálem sloužící k přenosu na přední náhon.
Vysoká hodnota kroutícího momentu motoru však mnohdy překoná jednotlivé
součásti převodovky a dochází k selhání převodového ústrojí.
Přehled
nejčastějších závad GR6, se kterými se v praxi setkáváme:
A. Přítomnost ocelových pilin na magnetech v olejové vaně představují
mechanické poškození převodovky
B.
Poškozené vložené kolo + hřídel FWD přenosu momentu na přední náhon
Dojde-li
k vyskočení zajišťovacího kroužku ozubeného kola FWD dojde k protočení kola na
drážkách hnané hřídele, případně k vylomení zubů kola. K uvedené závadě dochází
zejména pokud se s vozidlem prudce rozjíždíte na zpětnou rychlost R.
Řešení:
modifikace
GR6 - instalováním zajišťovacího systému pojistného kroužku KA-GL
C.
Poškození ozubených kol hnací a hnané hřídele
Nejčastěji
dochází k poškození 1.převodového stupně a hnací hřídele. Pokud se často
používá funkce Launch Control je riziko poškození ještě větší.
Praktická
rada: pokud uslyšíte cizí zvuk pocházející z převodového ústrojí IHNED odstavte
vozidlo. Zabráníte tak následnému a dalšímu poškozování, které vznikne z důvodu
jízdy.
Řešení:
modifikace převodovky GR6 – dodáním speciálního pevnostního kitu z
vysokopenostního materiálu
D.
Poškození blokačního mechanismu parking – parkovací poloha převodovky
Tato
závada vzniká v důsledku selhání blokačního systému parkingu. Proto při jízdě v
před nikdy nemanipulujte s řadící pákou nijak jinak než do strany, kdy
dochází k přepínání volby M/A. Změnu volící páky do polohy R, případně P provádějte
pouze v případě, že vozidlo absolutně stojí!
Praktická
rada: Poloha parkingu je parkovací pouze poloha převodovky. Neslouží tedy k
zajištění vozidla proti pohybu. Pokud tedy vozidlo hodláte zaparkovat, nejdříve
zajistěte proti rozjetí ruční brzdou a následně volič do polohy P. Zvláště to
platí při parkování v kopci.
E.
Poškození spojkového koše, lamely spojek clutch A,B
Lamely
jsou extrémně namáhanou skupinou převodovky GR6. Prakticky slouží k rozjezdu
vozidla a k přerušení přenosu kroutícího momentu při přeřazování jednotlivých
rychlostních stupňů. V sériovém provedení lamely každé spojky A,B obsahují 6
obložených a 6 ocelových lamel. Jelikož dochází k postupnému opotřebení lamel
je nutné pravidelně (každých 30000km!!) provádět seřízení a adaptace spojek.
Nebude-li tak provedeno, lamely ztratí požadovaný přítlak a dojde ke spálení
třecího obložení.
Řešení: v případě, že vozidlo používáte pro závodní činnost na okruhu, nebo
využíváte maximálního potenciálu motoru je nutné provést posílení spojek
výměnou lamel 7clutch pack. Vaše GT-R tak získá až 30% posílení spojkových
lamel v originálním spojkovém koši. Pokud se uvažuje vyšší navýšení výkonu je
nutné použít speciální spojkové koše a lamely.
S
dalším a detailnějším výčtem závad GR6 je možné kontaktovat naši HOT-line
podporu, kde jsou technici připraveni zhodnotit stav vašeho GT-R včetně nabídky
z široké škály úprav a zesílení vaší převodovky.
+
420 602 718 745
Rozhodně
není doporučeno převodovku GR6 přetěžovat, protože je velmi citlivou součástí
GT-r. Pravidelný servis, údržba a modifikace KAPS se vyplatí a předejdete tím
mnoha problémům.
Vyžádejte
si přehled úprav (Step BASIC), kterým by měla projít převodovka GR6 GTR
Vydáno 19.06.2014
210 Zhlédnutí